نمای استخر روباز

چگونگی نمای استخر روباز

نمای استخر روباز جز مهم‌ترین مسائل می باشد که باید در طراحی استخر آن توجه داشته باشیم که امروزه با توجه به متدهای روز دنیا در طراحی و ساخت و معماری استخرهای روباز دارای طرفداران بسیار زیادی هستند و بسیاری از ویلاها و حیاط خانه ها دارای این نوع از استخرها می باشند

چون علاوه بر زیبایی بسیار بالایی که دارند در فصول گرم مانند تابستان کارایی فوق العاده بالایی داشته. و موجب خنک تر شدن افراد و اهالی خانه خواهند شد و احساس خوبی به افراد می بخشند زیر آب در هر شرایطی آرامش بخش است.

نمای استخر روباز

اصول طراحی و ساخت استخر رو باز:

استخر نیز مانند هر پروژه ی ساختمانی دیگری نیازمند نقشه و معماری می باشد. پس در ابتدا باید نقش و طرح آن روی کاغذ کشیده شود و سپس به پیاده‌ سازی آن بپردازید.

قبل از این که شروع به ساخت و طراحی استخر بکنید، باید ساختمان و حیات خود را بررسی کنید. که از نظر موقعیت مکانی و جغرافیایی پتانسیل ساخت استخر رو باز را دارا می باشد یا نه؟ و آیا نمای استخر روباز در چنین خانه‌ای خوب به نظر می رسد یا خیر؟

بسیاری از افرادی که به ساخت خانه های ویلایی حیاط دار می‌ پردازند. از همان ابتدای کار مکان مشخصی را در نقشه جهت ساخت استخر رو باز طراحی می‌ کنند. و یک مکان واحد را برای این کار در نظر می‌ گیرند.

اما در برخی از ساختمان ها مکانی برای استخر وجود ندارد اما این قابلیت وجود دارد که شما بتوانید یک استخر در محوطه فضای سبز داخل حیاط خلوت و یا حتی محوطه ی باغ آن راه اندازی و طراحی کنید.

چنین استخری استخر رو باز محسوب می شود چون در فضای آزاد راه اندازی و طراحی خواهد شد. طراحی استخر رو باز در سبک ها و مدل های مختلف امکان پذیر می باشد

و شما می توانید با ایده گرفتن از اولین متد های خارجی و جدیدترین مدل ها استخر خود را طراحی کنید. تا نمای استخر روباز شما دارای ظاهری شیک و بسیار مدرن باشد.

طراحی استخر

با توجه به سلیقه ی صاحب خانه و یا صاحب ویلا و یا مهندس طراح از انواع مدل های موجود در دنیا برای طراحی و ساخت استخر های رو باز استفاده می‌ شود.

طراحان متخصص در حوزه ی طراحی فضای سبز و ساخت استخر می‌ توانند برای شما هر طرحی که می خواهید را بدون هیچ محدودیت و کم و کاستی طراحی بکنند.

برای اجرا و طراحی استخر و طرح تهیه طرح و نقشه ی اولیه یک سری نرم افزار های سه بعدی وجود دارد. که یک نقشه‌ ی سه بعدی از استخر شما را ارائه می‌ کند.

طرح سه بعدی از استخر دقیقاً همان چیزی را نشان می دهد که استخر شما پس از ساخته شدن قرار است که در ویلا یا باغ و حیاط خلوت شما قرار بگیرد.

و در واقع شما در این نرم افزار و نقشه ی سه بعدی، طرح نهایی نمای استخر روباز خود را خواهید دید. و بدین ترتیبت می توانید قبل از شروع و اتمام کار، نتیجه ی کار را مشاهده بکنید و در نتیجه بهترین طرح را انتخاب کنید.

نکات مهم در طراحی و ساخت استخر های رو باز:

یکی از مهم ترین نکاتی که برای داشتن بهترین نمای استخر روباز باید آن را رعایت کرد، پرداختن به ابعاد اندازه ها می باشد.

به این دلیل که ابعاد و اندازه در استخر های رو باز اهمیت بسیار بالایی دارند. و طول عرض و عمق استخر همگی باید در نقشه قبل از ساخت مشخص شوند.

و مورد بررسی قرار بگیرند. به این دلیل که استاندارد هایی در اندازه ی استخر های رو باز وجود دارد.

به طور کل طول استخر رو باز باید به اندازه 3 برابر یک انسان بالغ باشد. و عمق آن نیز می تواند حداقل یک متر باشد.

انتخاب عمق استخر با توجه به نوع کاربری که شما قرار است از استخر داشته باشید تعیین می‌ شود. این کاربری ممکن است به تفریح کودکان، سرگرمی موقت، یا شنای حرفه ای تقسیم شود.

در طراحی و ساخت نمای استخر روباز در محاسبه ابعاد و اندازه ها برای ورود هر یک نفر در داخل استخر ابعادی در نظر گرفته می شود تا بتوانیم در نهایت انتخاب کنیم که این استخر چند نفره می باشد.

همچنین بخوانید درباره: روف گاردن

کاشی های به کار گرفته شده در نَمای استخر:

از آن جایی که استخر های رو باز به طور دائم در معرض رطوبت، بارش باران، نور خورشید، برف و سایر اتفاقات طبیعی هوا هستند، باید از کاشی ها و نما هایی در آن ها استفاده شود که مقاومت بسیار بالایی را دارا می باشند.

در نتیجه از استحکام و کیفیت کاشی هایی که برای نمای استخر روباز استفاده می کنید اطمینان حاصل بفرمایید. کاشی هایی که در این امر به کار گرفته می‌شوند

در معرض تغییرات آب و هوایی و نور خورشید و بارش باران نباید تغییر رنگ بدهند و کاملا مانند روز اول باقی بمانند و هرگز دچار کدر شدن نشوند. و بر اثر تگرگ مسائل دیگر ترک بر ندارند.

ظاهر و زیبایی نمای استخر روباز جزو مهم ترین نکاتی است که برای تمامی دارندگان این نوع از استخر مهم است. و از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

پس انتخاب کاشی های مقاوم می توانند نقشی مهم و کلیدی در این زیبایی داشته باشد. علاوه بر این کاشی هایی که دارای طراحی های زیبا و منحصر به فرد هستند نیز این زیبایی را به طور کامل تکمیل می‌ کنند.

شما می توانید برای داشتن نمای استخر روباز هر چه زیبا تر، از ایده های خاص و خلاقانه ای بهره بگیرید.

نمای استخر روباز

سخن پایانی

هر کدام از این ایده ها می توانند نقشی مهم در زیباتر شدن استخر شما ایفا کنند. و به این دلیل که احداث و ساخت استخر هزینه بسیار زیادی را می طلبد

پس باید دقت داشته باشید که بهترین و زیبا ترین انتخاب ها را انجام دهید. تا پس از گذر سال‌ ها نیز از زیبایی آن سیرن شوید و بتوانید استفاده دائمی و همیشگی با دلی خوش استخر خود داشته باشید.

استخر می تواند زیبایی و شیک بودن یک باغ یا ویلا را دو چندان کند و بر ارزش بالای آن در امر فروش نیز بیفزاید.

برای دکوراسیون داخلی و دیگر کارها در طراحی ساختمان می توانید به سایت دیزاینر مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *